Μπορεί να παρέχεται ένα υψηλό επίπεδο υγειονομικής ασφάλειας στα σχολεία και στα Μ.Μ.Μ. των μαθητών ;

Μπορεί να παρέχεται ένα υψηλό επίπεδο υγειονομικής ασφάλειας στα σχολεία και στα Μ.Μ.Μ. των μαθητών ;

 ‘‘Τα σχολεία ανοίγουν με αυξημένα μέτρα προστασίας για τους μαθητές και εκπαιδευτικούς’’.

Μαζί τους θα πρέπει να υπάρχουν και οι Υγειονομικοί σύμβουλοι  ή/και Ιατροί εργασίας ως Επιθεωρητές συμμόρφωσης πρωτόκολλων για τα σχολεία και τα Μ.Μ.Μ. των μαθητών, όπου μέσα από συνδυασμούς να προσφέρεται περισσότερη μείωση της μεταδοτικότητας του ιού. Χρειάζεται πλήρη ανάλυση για την επιτακτική ανάγκη εφαρμογής  της υποχρεωτικής αποκατάστασης κατ΄ όγκο των αιθουσών , ως  ‘’ανάγκη εισαγωγής πρόσθετων μέτρων’’ με αποτελεσματικότητα στην μείωση κινδύνου, από ένα μεγάλο εύρος μικροβίων, βακτηριδίων, αλλά και από τυχόν ανθεκτικότητα ή/και μεταλλάξεις του δυνητικά ’’  άγνωστου SARS-CoV-2, ”,  όπου  στα Υγειονομικά Πρωτόκολλα θα πρέπει να αντιμετωπίζονται σε κάθε χώρο ξεχωριστά.

Μεγάλη Προσοχή στις ‘’Εγκληματικές Ενέργειες’’ : Όποια ημερομηνία και να ανοίξουν τα σχολεία, δεν θα πρέπει να επαναληφθούν οι  ‘’Προληπτικές απολυμάνσεις’’   των εσωτερικών τους χώρων (αίθουσες), ως εφαρμογή σχεδίου ‘’έκτακτης  ανάγκης’’ για την αντιμετώπιση εξειδικευμένων περιπτώσεων , διότι Καταστρατηγήσεις με Βιοκτόνα διώκονται και Αυτεπάγγελτα. Με δεδομένο του ότι, αν προβούν σε τέτοιου είδους ενέργειες λόγο ‘’έκτακτης  ανάγκης’’  ,  όλοι οι εσωτερικοί χώροι θα   ‘’επιμολυνθούν με την δημιουργία  δευτερογενούς ρύπανσης ’’. Θα πρέπει η αυστηρότητα τήρησης στην χρήση βιοκτόνων να είναι μεγάλη,  (Κανονισμός (ΕΕ) αριθ. 528/2012 ) διότι και τα απολυμαντικά ανήκουν στα Βιοκτόνα για την Δημόσια Υγεία , όπου με την επαρκή κατάρτιση εξασφαλίζουν την επίτευξη ενός ασφαλούς και υγιούς περιβάλλοντος.

Η άμεση εφαρμογή αποκατάστασης των ‘’ αναδυόμενων χημικών κοκτέιλ ’’, μιας και ο τρόπος αλληλεπίδρασης του αναδεικνύει την σοβαρότητα της επιμόλυνσης  , αφού δεν μπορεί να αποκλειστεί το αποτέλεσμα πρόκλησης  ‘’ανεπιθύμητων  αποτελεσμάτων’’,  τα οποία μπορούν να συνδεθούν άμεσα ή/και έμμεσα σε μια σύγχρονη κοινωνία,  µε τις Λοιμώξεις στην Δημόσια Υγεία.

Συμπέρασμα:  Καμιά εφαρμογή ολοκληρωμένων προγραμμάτων απολύμανσης χώρων δεν μπορεί να γίνει,  αν πρώτα δεν έχει γίνει καθαριότητα και περιβαλλοντική εξυγίανση για κατ όγκο εφαρμογές, (με συσκευές ULV Fogger, υπεριωδών ακτινοβολιών  UV-C), ή /και (διπλής ζώνης) UVC / UV V, αλλά και οζόνωσης), Η παροχή ‘’ηλεκτρονικής ιχνηλασιμότητας’’ πρέπει να είναι υποχρεωτική, με τις υπογραφές του υπεύθυνου Υγιεινής του σχολείου και του Σύμβουλου Υγιεινής  και όχι των online πιστοποιητικών απολύμανσης με άδεια από το ΥΠ.ΑΑΤ ,για την ‘’αυτόνομη απολύμανση’’ κατά του Covid-19, όταν  ( ΣΕΑΜΕ : οι εργασίες Απολύμανσης δεν ανήκουν στις ρυθμίσεις της προαναφερόμενης νομοθεσίας ΥΠ.Α.ΑΤ.) κλπ

Εναλλακτικές διαδικασίες καθαριότητας απολύμανσης σε όλους τους χώρους εκπαίδευσης.

  1. Για το προσωπικό καθαριότητας πρέπει να προηγηθούν υποχρεωτικά σεμινάρια καθαρισμού και απολύμανσης .
  2. Καθιέρωση Υπεύθυνου Υγιεινής και συνεργασία με Σύμβουλο Υγιεινής.
  3. Όλες οι αίθουσες του σχολείου θα πρέπει απορρυπαίνονται με μηχανήματα καθαρισμού και φίλτρα HEPA, πριν την χρήση απορρυπαντικού  ή υγρού σαπουνιού όπου θα προηγούνται και της χρήσης απολυμαντικών. Απολυμαντικά πάντα με Αρ. Εγκρίσεως και –όχι με Αρ. Πρωτοκόλλουαπό τον Ε.Ο.Φ. , όπου θα χρησιμοποιούνται σε στεγνές επιφάνειες. ( λόγοι που διαπιστώνονται ως προβλήματα στις επιθεωρήσεις από τις Υγειονομικές υπηρεσίες)
  1. Η έννοια της ποιότητας του αέρα στους  εσωτερικούς χώρους δεν πρέπει να είναι συνυφασμένη με την ιδέα της πολυτέλειας . Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) δημοσίευσε το Πρότυπο ποιότητας αέρα εσωτερικού χώρου στην  κατευθυντήρια γραμμή για την IAQ και σε  σχολεία
  2. Η αναφορά στα υγειονομικά πρωτόκολλα, ότι πρέπει να είναι συστηματικός και επαρκής αερισμός όλων των χώρων τόσο κατά τη διάρκεια του μαθήματος όσο και κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων, θα πρέπει να υπάρξουν και Εναλλακτικές Διαδικασίες διότι έρχεται και ο χειμώνας. Εκτός των άλλων υπάρχει και η καθοδήγηση για σχολεία από την REHVA, (Ομοσπονδία Ευρωπαϊκών Συλλόγων Θέρμανσης, Εξαερισμού και Κλιματισμού),  με συμβουλές σχετικά με τη λειτουργία και τη χρήση κτιριακών υπηρεσιών σε σχολεία, προκειμένου να αποφευχθεί η εξάπλωση  σε κλειστούς χώρους του ιού (SARS-CoV-2).
  3. Συμπληρωματικά αναφέρω για την τεχνολογικά απαράμιλλη εναλλακτική μέθοδο ελέγχου εσωτερικού αέρα , φιλική προς τις ανάγκες των ανθρώπων και του περιβάλλοντος , η οποία είναι σχεδιασμένη έτσι ώστε να εναλλάσσει και τον αέρα με θεαματικά αποτελέσματα, για τη διατήρηση της θερμοκρασίας δωματίου και ταυτόχρονα να απομακρύνει τα αερομεταφερόμενα σωματίδια καθώς και τους αέριους ρύπους όπως το PM2.5, τη φορμαλδεΰδη , πτητικές οργανικές ενώσεις αλλά και  ιούς, έως και 99,99%  κλπ.  Είναι ένα ασύγκριτα αθόρυβο σύστημα όπου δεν απαιτεί επίβλεψη, χρησιμοποιεί ηλεκτροστατική αρχή φίλτρανσης (δεν είναι σαν τους ιονιστές δωματίου!) , λειτουργεί εντελώς αυτόματα,  καθορίζει ανεξάρτητα το επίπεδο περιεχομένου CO2 με ανεξάρτητη οθόνη παρέχοντας έτσι ένα εξαιρετικά καθαρό και ασφαλή εσωτερικό αέρα για 24 ώρες χωρίς εξαερισμό, κλιματισμό ή άλλες συσκευές.
  4. Όπως αναφέρεται και στα υγειονομικά πρωτόκολλα οι μοκέτες πρέπει να καθαρίζονται συχνά με ηλεκτρική σκούπα που πρέπει να εχει φίλτρο HEPA. Για τα σχολαστικά μέτρα καθαρισμού – απολύμανσης σε Wall-to-wall μοκέτες – χαλιά, κοκοφοίνικα, σιζάλ, έχουμε φροντίσει να τα καλύπτουμε όπως και όλα τα κενά ή/και ‘’τυχόν παραλείψεις’’ στην πράξημε τις Ολοκληρωμένες Εφαρμογές Απολύμανσης, Απορρύπανσης-Καθαριότητας, Αποκατάστασης. 

Προσοχή: Υπενθυμίζω ότι, λόγο του δυνητικά ’’  άγνωστου SARS-CoV-2, σύμφωνα με την  εγκύκλιο( αρ. Δ1γ/Γ.Π/οικ 19954/20.03.2020 ολοκληρωμένο πρόγραμμα καθαρισμού-απολύμανσης, ) , η εφαρμογή και ο σχεδιασμός των απολυμάνσεων πρέπει να γίνεται υπό την ευθύνη ειδικού επιστήμονα, (Σύμβουλου  Υγιεινής) όπως προβλέπεται από τα επαγγελματικά τους δικαιώματα, ο δε υπεύθυνος εφαρμοστής που εκτελεί τις συγκεκριμένες εφαρμογές, θα πρέπει να είναι εξειδικευμένος (π.χ. απόφοιτος της σχολής απολυμαντών ή πιστοποιημένος από άλλη ειδικότητα κατάλληλα εκπαιδευμένη), ακόμα και για τις μοκέτες-χαλιά, ή/και σε στρώματα βρεφονηπιακών σταθμών.

  1. Οι μαθητές που χρησιμοποιούν Μ.Μ.Μ., όπως λεωφορεία του ΚΤΕΛ ή τουριστικά, κλπ, ίσως να έχουν πολύ περισσότερες- αν όχι τις ίδιες– πιθανότητες να προσβληθούν από ένα μεγάλο εύρος μικροβίων, βακτηριδίων αλλά και από τυχόν ανθεκτικότητα ή/και μεταλλάξεων από το δυνητικά’’  άγνωστο του SARS-CoV-2 και να τον μεταφέρουν είτε στο σπίτι ή/και σε άλλες δραστηριότατες. (φροντιστήρια, αθλητικές εκδηλώσεις, κλπ ).

Το ‘’θετικό πρόσημο ’’ της διαφορετικότητας σε ένα ‘’άλμα πολλαπλής θωράκισης,’’ μαζί με την υπέρβαση των απαιτήσεων απέναντι στις προκλήσεις από άγνωστους κίνδυνους , όταν γίνεται με προδιαγραφές και ορθή χρήση των μεθόδων, δημιουργούν  το ‘’συν +’’ στην μέγιστη προσπάθεια που καταβάλλεται. Δεν είναι λοιπόν πλεονασμός η εφαρμογή ποιο αυστηρών μέτρων, ακόμα και  από τις οδηγίες του Ε.Ο.Δ.Υ στα ολοκληρωμένα προγράμματα καθαρισμού-απολύμανσης και αποκατάστασης των εσωτερικών  χώρων των Μ.Μ.Μ. , αλλά ούτε και ο διαφανής τρόπος ενημέρωσης που πρέπει να γίνεται για την υγειονομική ασφάλεια των παιδιών αλλά και των φιλοξενούμενων – επιβατών.

Διαβάστε εδώ το Δ1γ/ΓΠ ΘΕΜΑ: Μέτρα προστασίας της Δημόσιας Υγείας στο πλαίσιο αποφυγής της διασποράς του κορωνοϊού SARS-CoV-2, στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Όλοι  έχουν το δικαίωμα να συγκρίνουν το Σχέδιο εφαρμογών αποκατάστασης εσωτερικών χώρων ‘’τεσσάρων σημείων’’ … ώστε να μην υπάρχουν ‘’σύννεφα’’ !!!

Ένα βίντεο αναδεικνύει τις ‘’Δύσκολες εξισώσεις ‘’για την παροχή βέλτιστης υγειονομικής ασφάλειας στα Μ.Μ.Μ.

  1. Η ορθή εφαρμογή των μεθόδων με τον απαιτούμενο εξοπλισμό, ανεβάζουν την ψυχολογική αποδοτικότητα των εργαζομένων (σχολικές κιθαρίστριες) στην καθαριότητα και απολύμανση.
  2. Οι προαναφερόμενες ενημερωτικές αναφορές, με την εφαρμογή τους μπορούν να συνεισφέρουν– σε συνδυασμούς ή/και συμπληρωματικά- αποτελεσματικότητα με περισσότερη μείωση κινδύνου από την μεταδοτικότητα, σε όλα τα Υγειονομικά Πρωτόκολλα των ολοκληρωμένων προγραμμάτων απολύμανσης χώρων, άλλα και στην  ορθη εφαρμογή της άμεσης  αποκατάστασης των  εσωτερικών χώρων, μετά τις εφαρμογές με τις σχετικές οδηγίες του ΕΟΔΥ  https://eody.gov.gr/neos-koronaios-covid-19/για την εκ νέου χρήση των χώρων και των αντικειμένων.

 Όλοι έχουν το δικαίωμα να συγκρίνουν………………

 Εξειδικευμένη ομάδα αντιμετώπισης επικίνδυνων λοιμώξεων σε οποιοδήποτε χώρο.

Η Secureness Plus ως εξειδικευμένη ομάδα είναι προσαρμοσμένη σε ένα ‘’ευφυές ηλεκτρονικό εργαλείο’’, κατάλληλο για παρακολούθηση και έλεγχο (ιχνηλασιμότητα) στους κανόνες της αυταπόδεικτης διαφάνειας. Μπορεί να  λειτουργεί από Η/Υ, τάμπλετ ή κινητό τηλέφωνο και δίνει την δυνατότητα για διενέργεια ανεξάρτητης εσωτερικής επιθεώρησης.

Στην Klintec, μέσα από την κοινωνική μας  Υγειονομική και Περιβαλλοντική Ευαισθησία  αναδεικνύουμε την διαφορετικότητα των καινοτόμων επιχειρηματικών πρακτικών όπως το Reciprocity = (.Αμοιβαιότητα + . Ανταποδοτικότητα) όπου παροτρύνουμε συνεργάτες να αναδείξουν ….το άλλο πρόσωπο της υγιεινής !!

Έτσι  ο Γεώργιος Χαρτάς-Σωληναραίος– Χημικός Μηχανικός, Ε.Μ.Π.-MSc–PhDc – Μηχανικός Μελετών και Εφαρμογών – Υγιεινής και Ασφάλειας Νερού στη Ζάκυνθο ,  προθυμοποιήθηκε να παρέχει την δυνατότητα στα σχολεία της Ζακύνθου,  το  ‘’ευφυές ηλεκτρονικό εργαλείο’’EngLandGR POSI App Presentation– με χρησιδάνειο –ως ανταποδοτικό όφελος- εφόσον θα παρέχει τις υπηρεσίες υγιεινής για να διασφαλίζεται η ασφάλεια του συστήματος νερού , μαζί με τις αντίστοιχες εφαρμογές (απολύμανσης –απεντόμωσης μυοκτονίας ) κλπ.

Πληροφορίες μπορείτε να ζητάτε στο  vgenis@otenet.gr, ή να καλείτε στο τηλέφωνο 2104829839, 6932245887

Υ.Γ : Θα είμαι στην διάθεση, για όποιον φορέα θα μπορούσα να  φανώ χρήσιμος.

Ιωάννης Βγενής

Cleaning Advisor

Πηγή : https://klintec.gr/μπορεί-να-παρέχε…να-υψηλό-επίπεδο/ ‎

Σχετικά Άρθρα